اخبار و مقالات

​الزام ثبت قیمت تخم مرغ روی کالا در سه استان
تاریخ انتشار : 1395/5/20 ساعت 09:31:37
الزام ثبت قیمت تخم مرغ روی کالا در سه استان






















الزام ثبت قیمت تخم مرغ روی کالا در سه استان
تاریخ: 1395/01/22
شماره: 4395
بازدید: 83
دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌ گذار گفت: درج قیمت تخم مرغ روی کالا در استان‌های تهران، البرز و قزوین اجباری شد.
 
سید فرزاد طلاکش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه طرح درج قیمت بر روی تخم مرغ بعد از دو سال تحقیق و اجرای آزمایشی الزامی شده است افزود: در مرحله نخست این طرح در سه استان تهران، البرز و قزوین اجرا و پس از آن در سراسر کشور الزامی می شود.

وی گفت: ثبت قیمت تخم مرغ روی کالا در پی مدیریت ثبت قیمت مصرف در بازار اجرا می شود.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار افزود: بازارسازی داخلی و خارجی مهمترین اولویت رونق تولید است بنابراین باید روشهای قانونی و مدیریتهای اجرا شود.

طلاکش گفت: در دو سال گذشته دولت با ثبت قوانین صادراتی و حمایت قابل توجه در حوز گمرک و تدوین و اجرای برنامه مدیریت بازار سبب تسهیل روند صادرات تخم مرغ شد.

وی افزود: براساس این برنامه 10 درصد از میزان تولید تخم مرغ به صادرات اختصاص دارد و این سهمیه حتی اگر در داخل با کمبود مواجه شویم و ناچار به واردات باشیم نیز تغییری نمی کند و براساس برنامه تعیین شده صادر خواهد شد.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: با اجرای برنامه های حمایتی دولت بخش خصوصی توانست سال گذشته میزان صادرات را از 71 هزار تن سال 93 به حدود 96 هزار تن افزایش دهد که عدد قابل توجهی است.

طلا کش افزود: 88 درصد تخم مرغ به کشور عراق صادر شده است اما از آنجا که بازار این کشور ثبات چندانی ندارد باید برای بازگرداندن بازار کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان تلاش کنیم.

وی گفت: بازار کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان به علت وجود کشورهای رقیب هند و پاکستان و رقابت قیمتی این کشورها با تخم‌مرغ ایران از دست رفت که با تحقق شعارهای اقتصاد مقاومتی دولت به بازگرداندن این بازارها امیدواریم.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار افزود: برای صادرات تخم‌مرغ باید بازارهای جهانی صادرات محصولات فراوری شده مانند تخم‌مرغ پاستوریزه و پودر آن جایگزین تخم‌مرغ تازه شود.

طلاکش گفت: هم اکنون در کشور 8 کارخانه تولیدتخم مرغ پاستوریزه و سه کارخانه تولید پودر فعال‌اند که پس از کسب استانداردهای اروپا برای صادرات این فراورده ها آمادگی و ظرفیت‌های لازم وجود دارد.

وی افزود: اتحادیه های تولیدی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات و ساماندهی بازار تولیدو مصرف تخم مرغ برنامه های مدیریتی تنظیم کردند که اجرای آن از حیطه اختیارات دولت خارج است و مدیریت و تنظیم بازار برعهده تشکل‌ها و اتحادیه‌ها است.

دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: خوشبختانه اتحادیه های مرغداران در زمینه مدیریت تولید و بازار با یکدیگر به وحدت رویه رسیدند اما برای اجرای این برنامه مشترک به زیرساختهای اجرایی نیاز است.
منبع خبر: خبرگزاری صداوسیما